Stanislav Slovák – realitní specialista

ČLÁNEK Z BLOGU

JAKÝ JE SMYSL REALITNÍHO MAKLÉŘE?

16.5.2025

Přemýšleli jste někdy, zda má vůbec smysl poptávat služby realitního makléře, když prodat/pronajmout nebo koupit nemovitosti zvládnete klidně i sami? Tak se na to společně pojďme podívat.

Většina lidí si pod pojmem realitní makléř nebo zkráceně realiťák, představí někoho, kdo jen ukazuje nemovitosti, prezentuje předem naučené informace, připravuje nekonečnou hromadu papírů, a nakonec i předává klíče, byť někdy jen metaforicky. Za tím vším se však skrývá mnohem víc a ve skutečnosti ta nejtvrdší odvedená práce je často nejméně vidět.

Proč si brát realiťáka, když to zvládnu sám?

Tuhle otázku si klade spousta lidí, a někteří ji dokonce i rádi pokládají nahlas. A je to naprosto pochopitelné. Každý, kdo má k dispozici dostatek času a chuť se něčemu naplno věnovat, může dokázat téměř cokoliv a podobné je to i s prodejem nemovitostí. Lze ji prodat i bez pomoci realitního makléře, ale jeho služby zajišťují, že bude celý proces bez přešlapů, s kompletním servisem, a ještě prodávající za svou nemovitost dostane maximální možnou cenu.

Co vše je potřeba udělat, než vůbec zavolá první zájemce

Prvním úkolem realitního makléře je odhalit potenciál nemovitosti – i kdyby měl být ukrytý pořádně hluboko, a následně jej ukázat všem možným zájemcům. Ruku v ruce s tím jde absolutní nutnost kvalitní prezentace. Nestačí pár fotek narychlo vyfocených na mobil, protože profesionální fotograf, kterého realitní makléři obvykle využívají, tuto práci dokáže odvést mnohonásobně lépe. A přesně to nemovitosti zajistí pozornost, kterou si skutečně zaslouží.

Kromě těchto základních služeb většina realitních makléřů pro své klienty zajišťuje také virtuální prohlídku nemovitosti nebo video, ale i další výstupy, které mohou při prodeji výrazně pomoci. U rodinných domů a bytů do bývají například půdorysy, díky nimž potenciální zájemci získají mnohem lepší přehled o jejich dispozici. V případě pozemků, ať už se na nich nachází stavba nebo ne, se hodí rozbor pozemků, který dokáže přehledně a srozumitelně sesumírovat všechny potřebné informace.

Určení ceny a strategie prodeje

Klíčová část, a pro klienty ta nejdůležitější, nastává při stanovování ceny a zvolení vhodné strategie k dokončení prodeje/pronájmu nemovitosti. Někteří lidé své nemovitosti přeceňují nebo naopak podhodnocují, a ani jedno z toho jim nepřinese dobrý výsledek. Realitní makléř má však k dispozici aktuální data z trhu nemovitostí, a každý den je v kontaktu jak s prodejci, tak i zájemci o nemovitost, takže moc dobře ví, jaká je nabídka a poptávka. Jednou z jeho hlavních úloh je být v podstatě takovým prostředníkem mezi dvěma břehy, kterému záleží na tom, aby se mezi nimi vybudoval silný a stabilní most založený na důvěře.

Samotná strategie prodeje se pak odvíjí od toho, kdo je ideálním kupcem/pronájemcem. Ne všechny nemovitosti se prodávají stejně, avšak realitní makléř má možnost využít všechny dostupné prostředky, cílených reklamních kampaní na sociálních sítích, webové stránky i inzertní portály, aby dosáhl co největšího pokrytí a informace o dané nemovitosti se dostala k těm správným lidem.

Minimálně 3 podoby realitního makléře

Dalo by se říct, že správný realitní makléř pracuje ve třech podobách. Svým klientům je po celou dobu k dispozici jako věrný partner, průvodce i vyjednavač. Komunikace s lidmi je jeho každodenním chlebem a všechno co udělá, dělá k jejich maximální spokojenosti. Náplní jeho práce je také například:

  • Filtrovat zájemce: ne každý, kdo odpoví na inzerát, to myslí vážně.
  • Vést strategická vyjednávání: ani přidaná sleva nemusí zajistit hladký průběh jednání.
  • Řešit právní a administrativní stránku věci: od drobné agendy až po rezervační a kupní smlouvy nebo smlouvy o úschově apod.

Nejde jen o podpis smlouvy – výsledek vám změní život!

Prodej/koupě nebo pronájem nemovitosti není jako nákup nových bot. Jedná se o zásadní krok, který významně ovlivní vaši budoucnost, a to nejen z finančního hlediska! Přesně tak by k tomu měl každý správný realitní makléř přistupovat. Protože na tom přímo závisí životy klientů, je potřeba dát do toho opravdu všechno, a často ještě mnohem víc – dát do toho srdce.

Jaká je tedy má přidaná hodnota jako realitního makléře? Ušetřím vám čas. Ušetřím vás stresu. A zajistím, abyste za svou nemovitost získali co nejvíc peněz. A to všechno nejen proto, že je to v popisu mé práce, ale protože jsem přesvědčený, že si zasloužíte mít na své straně někoho, komu záleží na vašich nejlepších zájmech.

Pokud máte jakýkoliv dotaz k činnosti a práci realitního makléře, určitě mi napište.

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.
Jméno
Přejít nahoru